ALGEMEEN
Ik ben mijn wachtwoord vergeten om in te loggen op StudentApp, wat moet ik doen?
Je kan een nieuw wachtwoord aanvragen via de button “wachtwoord vergeten?".
Ik wil mijn gegevens wijzigen, wat moet ik doen?
Ga naar “account” en kies dan “profiel”. Daar kun je je gegevens wijzigen.
Voor wie is StudentApp bedoeld?
Voor alle studenten die zijn ingeschreven aan één van onderstaande hoger onderwijsinstellingen:
Is StudentApp een app?
StudentApp is een PWA, een Progressive Web App, die zowel als mobiele app als website kan gebruikt worden. Je kunt StudentApp niet vinden in de app stores. Je kunt de url wel toevoegen aan het beginscherm van je telefoon als app icoon.
Hoe maak ik van StudentApp een app icoon op mijn telefoonscherm?
Android: ga naar app.studentapp.be en klik op “toevoegen aan startscherm”
iOS: Ga naar app.studentapp.be. Scroll naar beneden en tik op vierkant met pijl naar boven. Klik op “zet in beginscherm”.
Hoe maak ik een profiel aan op StudentApp?
Ik wil deelnemen aan een betalende activiteit.
Kan ik ook in een andere regio deelnemen aan activiteiten dan de regio waar ik ben ingeschreven als student?
Dit is niet voor iedereen van toepassing en is afhankelijk van instelling tot instelling. Je kan dit het gemakkelijkst raadplegen door te kijken als je de activiteiten in de andere regio's kan zien. Is dit het geval? Dan kan je hieraan ook effectief deelnemen!
Je kan een nieuw wachtwoord aanvragen via de button “wachtwoord vergeten?".
Ik wil mijn gegevens wijzigen, wat moet ik doen?
Ga naar “account” en kies dan “profiel”. Daar kun je je gegevens wijzigen.
Voor wie is StudentApp bedoeld?
Voor alle studenten die zijn ingeschreven aan één van onderstaande hoger onderwijsinstellingen:
- Howest campus Brugge, Kortrijk en Oudenaarde,
- VIVES campus Brugge, Oostende, Roeselare, Torhout en Kortrijk
- KU Leuven campus Brugge
- Vesalius
- Europacollege
- ZoWe Verpleegkunde
- UGent campus Kortrijk
Is StudentApp een app?
StudentApp is een PWA, een Progressive Web App, die zowel als mobiele app als website kan gebruikt worden. Je kunt StudentApp niet vinden in de app stores. Je kunt de url wel toevoegen aan het beginscherm van je telefoon als app icoon.
Hoe maak ik van StudentApp een app icoon op mijn telefoonscherm?
Android: ga naar app.studentapp.be en klik op “toevoegen aan startscherm”
iOS: Ga naar app.studentapp.be. Scroll naar beneden en tik op vierkant met pijl naar boven. Klik op “zet in beginscherm”.
Hoe maak ik een profiel aan op StudentApp?
- Surf naar app.studentapp.be
- Registreer je als nieuwe gebruiker met je school e-mailadres: vul alle velden in en neem een goede profielfoto.
- Nu kun je alle activiteiten zien. Je kunt echter nog aan geen enkele activiteit deelnemen.
- Bevestig je profiel via de activatiemail. Deze mail wordt verstuurd naar het door jou opgegeven e-mailadres.
- Nadat je op de activatiemail hebt gedrukt kun je deelnemen aan alle gratis activiteiten en aan alle activiteiten waarvoor je ter plaatse moet betalen.
- Deelnemen doe je door je in te checken voor een activiteit.
Ik wil deelnemen aan een betalende activiteit.
- Klik op een programma of op een bepaalde activiteit in grijswaarden en daarna op de knop “nu ontgrendelen”.
- Betaal online of volg de betalingsinstructies bij een overschrijving.
- Het programma (en alle activiteiten) is nu ontgrendeld.
Kan ik ook in een andere regio deelnemen aan activiteiten dan de regio waar ik ben ingeschreven als student?
Dit is niet voor iedereen van toepassing en is afhankelijk van instelling tot instelling. Je kan dit het gemakkelijkst raadplegen door te kijken als je de activiteiten in de andere regio's kan zien. Is dit het geval? Dan kan je hieraan ook effectief deelnemen!
INCHECKEN
Waarom moet ik inchecken voor een activiteit?
Waar en wanneer kan je inchecken met StudentApp?
Je kan vanaf een half uur vóór het effectieve startuur van een activiteit inchecken. Je kunt niet inchecken voor een activiteit die al voorbij is.
Waarom kan ik niet inchecken?
Dat kan verschillende redenen hebben:
- Zo ben je goed verzekerd
- Het is jouw toegangsticket als student
Waar en wanneer kan je inchecken met StudentApp?
Je kan vanaf een half uur vóór het effectieve startuur van een activiteit inchecken. Je kunt niet inchecken voor een activiteit die al voorbij is.
Waarom kan ik niet inchecken?
Dat kan verschillende redenen hebben:
- Je kan pas een half uur voor de activiteit start, inchecken; misschien ben je dus te vroeg;
- Je kan niet meer inchecken als de activiteit bezig of gedaan is; misschien ben je dus te laat;
- Inchecken is pas mogelijk als je je e-mailadres hebt geverifieerd;
- De activiteit staat nog vergrendeld (in grijswaarden). Je moet het programma (en zijn bijhorende activiteiten) nog ontgrendelen voor je je kan inchecken.
AANBOD
Waarom staan er sommige activiteiten in grijswaarden?
Dat komt omdat het programma (en zijn bijhorende activiteiten) nog vergrendeld staat. De vergrendeling kan je opheffen door op “ontgrendelen” te klikken en door te gaan met de betaling.
Opgelet: je kan pas doorgaan met de betaling als je, na je registratie, ook je emailadres hebt geverifieerd.
Kan het aanbod nog wijzigen?
Ja. Bekijk de geldigheid van de activiteiten op het detail van de activiteit. Alle partners behouden zich het recht om het aanbod te wijzigen. Ook door onvoorziene omstandigheden of bij bepaalde gevallen van overmacht kunnen activiteiten geschrapt of gewijzigd worden.
Moet ik me op voorhand registreren voor een activiteit?
Meestal is dit niet nodig. Indien dit toch vereist is, vind je dit bij de info van de activiteit zelf.
Dat komt omdat het programma (en zijn bijhorende activiteiten) nog vergrendeld staat. De vergrendeling kan je opheffen door op “ontgrendelen” te klikken en door te gaan met de betaling.
Opgelet: je kan pas doorgaan met de betaling als je, na je registratie, ook je emailadres hebt geverifieerd.
Kan het aanbod nog wijzigen?
Ja. Bekijk de geldigheid van de activiteiten op het detail van de activiteit. Alle partners behouden zich het recht om het aanbod te wijzigen. Ook door onvoorziene omstandigheden of bij bepaalde gevallen van overmacht kunnen activiteiten geschrapt of gewijzigd worden.
Moet ik me op voorhand registreren voor een activiteit?
Meestal is dit niet nodig. Indien dit toch vereist is, vind je dit bij de info van de activiteit zelf.
(TERUG)BETALING
Hoe kan ik betalen?
Voor de betalende activiteiten kan je online betalen. Contacteer je dienst studentenvoorzieningen (STUVO) of contactpersoon van jouw onderwijsinstelling als je niet in de mogelijkheid bent om online te betalen.
Krijg ik een (gedeeltelijke) terugbetaling van mijn ziekenfonds?
Voor het betalend sportaanbod (VIVES, Howest en KU Leuven en UGent campus Kortrijk), kun je een gedeeltelijke terugbetaling aanvragen. De terugbetalingstarieven zijn verschillend naargelang je ziekenfonds en terug te vinden via hun website of jouw lokaal kantoor.
Voor de betalende activiteiten kan je online betalen. Contacteer je dienst studentenvoorzieningen (STUVO) of contactpersoon van jouw onderwijsinstelling als je niet in de mogelijkheid bent om online te betalen.
Krijg ik een (gedeeltelijke) terugbetaling van mijn ziekenfonds?
Voor het betalend sportaanbod (VIVES, Howest en KU Leuven en UGent campus Kortrijk), kun je een gedeeltelijke terugbetaling aanvragen. De terugbetalingstarieven zijn verschillend naargelang je ziekenfonds en terug te vinden via hun website of jouw lokaal kantoor.
VERZEKERING/ONGEVAL
Ben ik verzekerd tijdens activiteiten?
Opgelet: in geval van een lichamelijk ongeval ligt de bewijslast steeds bij het slachtoffer. Dit betekent dat hij/zij dient aan te tonen dat het ongeval is gebeurd tijdens en door de deelname aan de activiteit. Hierbij is een bewijs van check-in belangrijk.
Ik heb een ongeval gehad tijdens of op weg van/naar een activiteit. Wat moet ik doen?
- Alle activiteiten georganiseerd door de diensten studentenvoorzieningen van de hogescholen, VIVES, KU Leuven, Howest, Brugge- en Kortrijk Studentenstad vallen onder de verzekeringsdekking van de polis lichamelijke ongevallen voor de ingeschreven studenten aan de betreffende hogescholen. Deze polis geldt ook op de weg van en naar de verzekerde activiteiten.
- Alle activiteiten georganiseerd door Vesalius vallen onder de verzekeringsdekking van Vesalius.
- Alle activiteiten georganiseerd door ZoWe Verpleegkunde vallen onder de verzekeringsdekking van ZoWe Verpleegkunde.
- Alle activiteiten georganiseerd door het Europacollege vallen onder de verzekeringsdekking van het Europacollege.
- Alle activiteiten georganiseerd door studentenclubs- en verenigingen vallen onder de polis Burgerlijke Aansprakelijkheid van de betreffende club- of vereniging.
Opgelet: in geval van een lichamelijk ongeval ligt de bewijslast steeds bij het slachtoffer. Dit betekent dat hij/zij dient aan te tonen dat het ongeval is gebeurd tijdens en door de deelname aan de activiteit. Hierbij is een bewijs van check-in belangrijk.
Ik heb een ongeval gehad tijdens of op weg van/naar een activiteit. Wat moet ik doen?
- Aangiftes voor studenten KU Leuven dienen rechtstreeks te worden bezorgd aan: [email protected]. Info via admin.kuleuven.be/sab/vz/studentenongevallen
- Aangiftes voor studenten VIVES dienen rechtstreeks te worden bezorgd aan: [email protected]. Info via www.vives.be/nl/verzekeringen
- Aangiftes voor studenten Howest dienen rechtstreeks te worden bezorgd aan: [email protected]; info via www2.howest.be/aangifteongevallenstudenten/
- Aangiftes voor studenten Vesalius dienen rechtstreeks te worden bezorgd aan: [email protected]
- Aangiftes voor studenten ZoWe Verpleegkunde dienen rechtstreeks te worden bezorgd aan: [email protected]
- Aangiftes voor studenten Europacollege dienen rechtstreeks te worden bezorgd aan Student Affairs Office via [email protected]