Algemeen
Ik ben mijn paswoord vergeten om in te loggen op StudentApp, wat moet ik doen?
Je kan een nieuw paswoord aanvragen via de button “paswoord vergeten” onder het loginscherm.
Ik wil mijn gegevens wijzigen, wat moet ik doen?
Contacteer je STUVO medewerker en zij doen dat voor jou.
Voor wie is de app bedoeld?
Voor alle hogeschoolstudenten van Howest, VIVES en KU Leuven campus Brugge.
Ik heb geen smartphone
Contacteer je STUVO medewerker.
Je kan een nieuw paswoord aanvragen via de button “paswoord vergeten” onder het loginscherm.
Ik wil mijn gegevens wijzigen, wat moet ik doen?
Contacteer je STUVO medewerker en zij doen dat voor jou.
Voor wie is de app bedoeld?
Voor alle hogeschoolstudenten van Howest, VIVES en KU Leuven campus Brugge.
Ik heb geen smartphone
Contacteer je STUVO medewerker.
Aanbod
Wanneer krijg ik toegang tot het 'open' aanbod?
Van zodra je je registreert krijg je toegang tot het 'open' aanbod. Deze activiteiten worden gratis of aan studentikoze tarieven aangeboden en zijn voor iedereen toegankelijk. Je hebt zo altijd een handig overzicht op zak.
Wanneer krijg ik toegang tot het 'gesloten' aanbod?
Van zodra je betaalt krijg je toegang tot het 'gesloten' aanbod. Het geeft je toegang tot alle sporten uit ons wekelijks aanbod (zwemmen, schaatsen, ...) én de vaste groepslessen (yoga, circuittraining, ...).
Moet ik me aanmelden of inschrijven als ik wil deelnemen aan een activiteit?
Meestal is dit niet nodig. Indien dit toch vereist is vind je dit bij de detailinfo van de activiteit waaraan je wil deelnemen. Je moet jezelf wel ALTIJD inchecken, dat kan een half uur voor de start van de activiteit.
Kan het aanbod nog wijzigen?
Ja. Bekijk de geldigheid van de activiteiten op app.studentapp.be. STUVO behoudt zich het recht om het aanbod te wijzigen. Ook door onvoorziene omstandigheden of bij bepaalde gevallen van overmacht kunnen activiteiten geschrapt worden of gewijzigd. Alternatieve en evenwaardige activiteiten zullen in de mate van het mogelijke worden aangeboden.
Van zodra je je registreert krijg je toegang tot het 'open' aanbod. Deze activiteiten worden gratis of aan studentikoze tarieven aangeboden en zijn voor iedereen toegankelijk. Je hebt zo altijd een handig overzicht op zak.
Wanneer krijg ik toegang tot het 'gesloten' aanbod?
Van zodra je betaalt krijg je toegang tot het 'gesloten' aanbod. Het geeft je toegang tot alle sporten uit ons wekelijks aanbod (zwemmen, schaatsen, ...) én de vaste groepslessen (yoga, circuittraining, ...).
Moet ik me aanmelden of inschrijven als ik wil deelnemen aan een activiteit?
Meestal is dit niet nodig. Indien dit toch vereist is vind je dit bij de detailinfo van de activiteit waaraan je wil deelnemen. Je moet jezelf wel ALTIJD inchecken, dat kan een half uur voor de start van de activiteit.
Kan het aanbod nog wijzigen?
Ja. Bekijk de geldigheid van de activiteiten op app.studentapp.be. STUVO behoudt zich het recht om het aanbod te wijzigen. Ook door onvoorziene omstandigheden of bij bepaalde gevallen van overmacht kunnen activiteiten geschrapt worden of gewijzigd. Alternatieve en evenwaardige activiteiten zullen in de mate van het mogelijke worden aangeboden.
Inchecken
Waarom moet ik me inchecken vóór elke deelname aan een activiteit?
Voor de verzekering! Mocht je een ongeval hebben tijdens deelname aan een activiteit van StudentApp, dan heeft de verzekering een bewijs nodig dat jij daadwerkelijk deelnam toen het gebeurde.
Als toegangsbewijs! Zo weten de deelnemende partners (zwembad, fitnesscentra, ...) dat jij een lidmaatschap hebt aangekocht.
Waar en wanneer kan je inchecken met StudentApp?
De incheckbare activiteit verschijnt pas een half uur voor de start van de activiteit op de homepagina van app.studentapp.be
Ik kan niet inchecken op een activiteit, wat zijn de mogelijke oorzaken?
- Heb je het lidmaatschap betaald?
- De incheckbare activiteit verschijnt pas een half uur voor de start. Misschien ben je te vroeg?
- Je kan niet na de activiteit inchecken.
- Heb je een goede internetverbinding of 4G?
Indien nog steeds incheckproblemen, contacteer je STUVO medewerker met volgende info: locatie, activiteit, tijdstip, gsm-toestel, naam en duidelijke toelichting.
Voor de verzekering! Mocht je een ongeval hebben tijdens deelname aan een activiteit van StudentApp, dan heeft de verzekering een bewijs nodig dat jij daadwerkelijk deelnam toen het gebeurde.
Als toegangsbewijs! Zo weten de deelnemende partners (zwembad, fitnesscentra, ...) dat jij een lidmaatschap hebt aangekocht.
Waar en wanneer kan je inchecken met StudentApp?
De incheckbare activiteit verschijnt pas een half uur voor de start van de activiteit op de homepagina van app.studentapp.be
Ik kan niet inchecken op een activiteit, wat zijn de mogelijke oorzaken?
- Heb je het lidmaatschap betaald?
- De incheckbare activiteit verschijnt pas een half uur voor de start. Misschien ben je te vroeg?
- Je kan niet na de activiteit inchecken.
- Heb je een goede internetverbinding of 4G?
Indien nog steeds incheckproblemen, contacteer je STUVO medewerker met volgende info: locatie, activiteit, tijdstip, gsm-toestel, naam en duidelijke toelichting.
(Terug)Betaling
Hoeveel kost het om te kunnen deelnemen aan het betalend sportaanbod?
Een lidmaatschap kost 25 euro voor één academiejaar (september tot juni) onafhankelijk van het instapmoment.
Hoe kan ik betalen?
Na registratie op app.studentapp.be krijg je betalingsmogelijkheden te zien. De mogelijkheden verschillen naargelang de instelling waar je school loopt. Ook kan je ook op deze pagina nog eens alle opties omtrent de betaling raadplegen.
In het aanbod zijn de meeste activiteiten inbegrepen, voor sommige activiteiten moet je echter nog wat bijbetalen. Check het activiteitendetail op app.studentapp.be.
Krijg ik een (gedeeltelijke) terugbetaling van mijn ziekenfonds?
Ja, je kunt een gedeeltelijke terugbetaling aanvragen. Het wordt automatisch naar je opgestuurd na betaling van je lidmaatschap.
Hoeveel bedraagt een terugbetaling van mijn ziekenfonds?
De terugbetalingstarieven zijn verschillend naargelang je ziekenfonds en terug te vinden via hun website of jouw lokaal kantoor.
Een lidmaatschap kost 25 euro voor één academiejaar (september tot juni) onafhankelijk van het instapmoment.
Hoe kan ik betalen?
Na registratie op app.studentapp.be krijg je betalingsmogelijkheden te zien. De mogelijkheden verschillen naargelang de instelling waar je school loopt. Ook kan je ook op deze pagina nog eens alle opties omtrent de betaling raadplegen.
In het aanbod zijn de meeste activiteiten inbegrepen, voor sommige activiteiten moet je echter nog wat bijbetalen. Check het activiteitendetail op app.studentapp.be.
Krijg ik een (gedeeltelijke) terugbetaling van mijn ziekenfonds?
Ja, je kunt een gedeeltelijke terugbetaling aanvragen. Het wordt automatisch naar je opgestuurd na betaling van je lidmaatschap.
Hoeveel bedraagt een terugbetaling van mijn ziekenfonds?
De terugbetalingstarieven zijn verschillend naargelang je ziekenfonds en terug te vinden via hun website of jouw lokaal kantoor.
Verzekering/Ongeval
Ben ik verzekerd?
Alle activiteiten georganiseerd door STUVO, VIVES, KU Leuven of Howest vallen onder de verzekeringsdekking van de polis lichamelijke ongevallen voor de ingeschreven studenten aan de betreffende hogescholen. Deze polis geldt ook op de weg van en naar de verzekerde activiteiten.
Opgelet: in geval van een lichamelijk ongeval ligt de bewijslast steeds bij het slachtoffer. Dit betekent dat hij/zij dient aan te tonen dat het ongeval is gebeurd tijdens en door de deelname aan de activiteit georganiseerd door STUVO. Hierbij is een bewijs van check-in belangrijk.
Ik heb een ongeval gehad tijdens of op weg van/naar een activiteit. Wat moet ik doen?
Aangiftes voor studenten KU Leuven dienen rechtstreeks te worden bezorgd aan: evi.peeters@kuleuven.be. Info via https://admin.kuleuven.be/sab/vz/studentenongevallen
Aangiftes voor studenten VIVES dienen rechtstreeks te worden bezorgd aan: sophie.deklerck@vives.be; Info via https://www.vives.be/nl/verzekeringen
Aangiftes voor studenten Howest dienen rechtstreeks te worden bezorgd aan: verzekeringen@howest.be; info via https://www2.howest.be/aangifteongevallenstudenten/
Alle activiteiten georganiseerd door STUVO, VIVES, KU Leuven of Howest vallen onder de verzekeringsdekking van de polis lichamelijke ongevallen voor de ingeschreven studenten aan de betreffende hogescholen. Deze polis geldt ook op de weg van en naar de verzekerde activiteiten.
Opgelet: in geval van een lichamelijk ongeval ligt de bewijslast steeds bij het slachtoffer. Dit betekent dat hij/zij dient aan te tonen dat het ongeval is gebeurd tijdens en door de deelname aan de activiteit georganiseerd door STUVO. Hierbij is een bewijs van check-in belangrijk.
Ik heb een ongeval gehad tijdens of op weg van/naar een activiteit. Wat moet ik doen?
Aangiftes voor studenten KU Leuven dienen rechtstreeks te worden bezorgd aan: evi.peeters@kuleuven.be. Info via https://admin.kuleuven.be/sab/vz/studentenongevallen
Aangiftes voor studenten VIVES dienen rechtstreeks te worden bezorgd aan: sophie.deklerck@vives.be; Info via https://www.vives.be/nl/verzekeringen
Aangiftes voor studenten Howest dienen rechtstreeks te worden bezorgd aan: verzekeringen@howest.be; info via https://www2.howest.be/aangifteongevallenstudenten/